News

BicarBlast eco-allround machine

D.m.v. het crossroads traject zijn BicarBlast en Aurora een samenwerking aangegaan voor de ontwikkeling van een machine die rasterwalsen en druksleeves kan reinigen op een zo milieuvriendelijke manier.
De eco-allround machine reinigt de walsen/druksleeves met een nieuw ontwikkeld reinigingsmiddel wat NSF / ISEGA listed is dus breed inzetbaar in de drukindustrie.

Meer infoMeer info, 0.73 MB

agenda 2019

agenda 2019

ontdek onze agendacollectie 2019

DOTBOOK nieuw

DOTBOOK nieuw

Aanvullend op onze geruite en gelijnde notebooks biedt AURORA in 2018 een nieuwe collectie DOTBOOKS aan met een lignatuur bestaande uit punten ‘dots’. Twee formaten 9,5x14,5 cm en 14x21,5 cm met omslag in kunstleder reptielnerf. 192 bladzijden gedrukt op zacht crèmekleurig papier, steeds voorzien van sluitingselastiek, leeslint en handige insteekpochette achteraan. Een hedendaags kleurenassortiment wordt uitgeleverd in een aantrekkelijke toonbankdisplay.

PAPERSHOW 2018

PAPERSHOW 2018

herinnering aan de Paper Show 2018 (21 en 22 januari Nekkerhal te Mechelen)

Mythes en Feiten 'PAPIER VERNIETIGT ONZE BOSSEN'

De papierindustrie benut hoofdzakelijk bijproducten van het bos en van de houtzagerijen. De oppervlakte van de Europese bossen groeit elk jaar met 500.000 hectare (FAO 2010) . Meer dan de helft van de benodigde vezels voor papierproductie is afkomstig van het recycleren van oud papier. De papierindustrie is niet verantwoordelijk voor het verdwijnen van de tropische bossen
Bron: paper chain forum

Ontdek onze Agendacollectie 2018

Ontdek onze Agendacollectie 2018

nieuw in ons assortiment de STINGRAY en BLACK&GOLD edities

‘DIGITAAL IS BETER VOOR HET MILIEU’ Mythes en Feiten

De feiten:
Er worden vele zeldzame en niet hernieuwbare grondstoffen aangewend voor de productie van elektronisch materiaal.
Het energieverbruik van datacenters is verdrievoudigd sinds het jaar 2000 en zal verviervoudigen tegen 2020.
Elektronisch afval is de snelst groeiende afvalstroom en groeit per jaar 3 keer sneller dan de totale afvalstroom.
Bron: paper chain forum

Paper Show 2016

Paper Show 2016

herinnering aan de Paper Show 2016

ADOC 'FREE TO COLOR' Award winner

ADOC 'FREE TO COLOR' Award winner

jan 2016 - ADOC notebook 'FREE TO COLOR' werd als winnaar uitgeroepen in de categorie Papierwaren tijdens de BOSTA Paper Show op 24 en 25 januari '16.

tevredenheidsenquete november 2014

tevredenheidsenquete november 2014

De resultaten van onze klantenenquête zijn binnen!

AURORA wil voor al haar klanten een betrouwbare partner zijn. Dat willen we waar maken via duidelijke interne structuren en via permanente procesoptimalisatie. We stellen ook alles wat we doen regelmatig in vraag. Om die reden stuurden we in november 2014 een tevredenheidsenquête naar onze klanten. Daarbij vroegen we een aantal van onze belangrijkste bedrijfsthema’s én de werking van onze verschillende divisies te evalueren.

Klanten konden hun beoordeling over alle bedrijfsonderdelen uitdrukken in vijf waardeniveaus: Slecht (- 5) / Onvoldoende (- 2) / Voldoende (0) / Goed (2) / Zeer Goed (5). Net als bij een vorige bevraging in 2010 noteerden we een responspercentage van 11%. De reacties, uit alle verschillende omzetcategorieën, kunnen dan ook als representatief beschouwd worden voor de gemiddelde klantenverwachting. Omdat deze enquête dezelfde vragen hanteert als de vorige kunnen we meteen ook een evolutie schetsen.

In stijgende lijn...

We geven u dan ook graag een kort overzicht van de belangrijkste resultaten van dit onderzoek:

Algemene indruk van Aurora
Met een gemiddelde waardering van 3,5 scoort Aurora duidelijk beter dan de 1,8 in 2010.
De uitstraling (3,3) wordt echter lager ingeschat dan de algemene klantentevredenheid (4). Voor Marketing is hier nog een belangrijke taak weggelegd om deze perceptie naar hetzelfde niveau te tillen als de prestatie.
Aurora wordt met een waardering van 3,8 als een betrouwbare partner aanzien, maar er is ruimte voor verbetering. 96% van de klanten wil Aurora aanbevelen bij hun relaties.

Customer Service – interne klantendienst.
Hier werd gepolst naar de bereikbaarheid en vakkennis van de interne contactpersoon. Ook de snelheid en opvolging van de aanvragen kwam aan bod.
In vergelijking met 2010 (2,1) valt opnieuw een belangrijke verbetering (3,7) op.
Door de mindere waardering (3,4) geven onze klanten wel aan dat de reactietijd op de offerteaanvragen sneller kan.

Sales – externe klantendienst
Naast de kwaliteit van de bezoeken was vooral de dossierkennis van onze accountmanagers een belangrijk thema.
Door een betere waardering van de assortimentskennis (4,2) krijgt de gemiddelde score (3,9) een duidelijke boost ten opzichte van de vorige meting in 2010 (1,7).



Aurora branding - Het Aurora Standaard Assortiment
De recente herpositionering van de Aurora branding valt in de smaak bij de klanten.
Met een score van 3,0 volgt de Aurora klassementscollectie 4File voorlopig echter niet de evolutie van de andere ‘stationary’-producten.

Productie
Als productiebedrijf is de kwaliteit, zowel van onze producten als van het productieproces, een belangrijk aandachtspunt.
Ook hier zien we een kwalitatieve verbetering (van 2,4 in 2010 naar 4,1 in 2014), maar met 3,8 scoren onze klassementsproducten duidelijk minder dan de papierwaren. De verpakking van de verschillende producten zal opnieuw moeten bekeken worden, want de score van 2,8 is zeker voor verbetering vatbaar.

Logistiek
In de enquête werden ook vragen opgenomen naar de stiptheid, backorders en etikettering van de zending.
Met een waardering van 3,4 is er een belangrijke vooruitgang geboekt tegenover 2010 (1,8), maar blijft de score onder het algemeen gemiddelde.
Dat Aurora beroep doet op externe transportfirma’s kan hier mee te maken hebben. De chauffeurs kregen een waardering mee van 3,2. Hiermee wordt rekening gehouden in de evaluatie.

Marketing
Op het vlak van marketing vroegen we onder meer naar uw evaluatie van onze gedrukte catalogi, van de presentatie en de gebruiksvriendelijkheid van ons online bestelplatform en van de website, én van onze aanwezigheid in de verschillende media.
Per onderwerp zijn hier zeer uiteenlopende reacties binnengekomen die de gemiddelde score van 2,7 mee bepaald hebben (1,4 in 2010).
De website en het gebruik van het online bestelsysteem krijgen beide een score van 2,9. Deze ligt duidelijk nog niet in lijn met de waardering (3,5) van de gedrukte catalogus. Maar met 2,9 wordt de functionaliteit van het ‘my Aurora’ bestelsysteem toch als goed bevonden. We willen dit online systeem in de toekomst verder nog gebruiksvriendelijker maken.
Onze aanwezigheid in de media is - met een score van 1,6 - het enige thema dat ‘slechts’ een voldoende krijgt. Ondanks de belangrijke verbetering tegenover 2010 (0,2) zullen budgettaire keuzes zich opdringen.


Mooie vooruitgang

Conclusie: we hebben een mooie vooruitgang geboekt sinds 2010. Deze sprong voorwaarts zou niet mogelijk geweest zijn zonder de inspanningen van al onze medewerkers, die elke dag opnieuw gemotiveerd aan de kar trekken. Het zal moeilijk zijn in de toekomst opnieuw zo’n grote sprong voorwaarts te maken, maar we blijven de ingeslagen weg bewandelen en we zullen ook in de nabije toekomst een vinger aan de pols houden.

Tot slot willen wij al onze klanten danken voor hun deelname en hun vertrouwen in Aurora.
En we willen David Baiwir van PAPETERIE NIAS, hier samen op de foto met key account manager Yves Rasschaert, feliciteren als winnaar van de mini-IPad.

vernieuwe 2015 OFFICE collectie

vernieuwe 2015 OFFICE collectie

ontdek de vernieuwde OFFICE collectie met mooie kleuren en modern design

BEST FRIENDS FOREVER

BFF is het nieuwe thema van de ACADEMIA/FOTO 15-16 editie, ontdek ook de andere edities

Agenda 2015 - Soft collectie

Agenda 2015 - Soft collectie

ontdek de aangepaste SOFT collectie. Beschikbaar zowel in zak- als bureelagenda

Agenda 2015 - Twin collectie

Agenda 2015 - Twin collectie

Retro en Hip, zo kan je de nieuwe TWIN uitvoeringen het best omschrijven.
3 motieven en steeds met een zwarte dubbel spiraal binding.

Agenda 2015 - IMPULSE collectie

Agenda 2015 - IMPULSE collectie

Wat een uitstraling. prachtige stijlvolle kleuren. IMPULSE is een materiaal dat je eveneens moet voelen.
aandacht: enkel voor gebruikers die gezien willen worden

PEFC

PEFC

In de loop van 2014 zullen een groot aantal van onze collecties een PEFC-certificaat meekrijgen. PEFC staat voor ‘Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes’ en is het belangrijkste boscertificatiesysteem ter wereld. Het certificaat staat borg voor duurzaam bosbeheer, dat milieuvriendelijk, maatschappelijk verantwoord en ecologisch leefbaar is.

spiraalschriften met extra kleur en zwarte spiraal

spiraalschriften met extra kleur en zwarte spiraal

Met oranje als extra kleur krijgen onze superglacé spiraalcarnets er een vijfde omslag bij. In 2014 zullen deze carnets bovendien een zwarte spiraal aangemeten krijgen, waardoor de collectie nog fraaier wordt.

ADOC BIO

ADOC BIO

Ontdek de nieuwe ADOC BIO-reeks gemaakt met milieuvriendelijke, afbreekbare ringen, die reeds na zes maanden voor 90% worden omgezet in CO2 (koolstofdioxide), H2O (water) en humus (volgens de ISO 14855 norm).

MANO notebooks

MANO notebooks

Ook onze MANO-collectie, afgewerkt met het ADOC-ringsysteem, wordt verder uitgebreid. Daarbij worden de Notebooks met hoesjes en tabbladen voorzien van een bedrukte Polypro-cover in het gekende MANO-design.

AURORA agenda’s gaan voor stijl in 2014

AURORA agenda’s gaan voor stijl in 2014

De nieuwe Twin-serie van onze AURORA agendacollectie gaat voluit voor ‘trendy’ en ‘stijlvol’. Deze klassevolle productenreeks is verkrijgbaar in handtas- en bureelformaat en werd met matte en glanzende elementen uitgevoerd.
Ook nieuw in het AURORA-gamma zijn de ‘zestienmaand’-agenda’s met week- of tweeweeks-overzicht. Deze agenda’s zijn beschikbaar in een handig pocketformaat, met spiraalbinding, voor een optimaal gebruiksplezier.
De ADOC-agenda is dan weer het aangewezen instrument voor wie een handige organiser verkiest, waarin je makkelijk pagina’s kan verwijderen, toevoegen of verplaatsen. Ook fashionista’s komen hier aan hun trekken, want de ‘fashion polypro’ covers met bijpassende ringkleur en elastieksluiting, maken van je organiser een opvallende eyecatcher.

De nieuwe MANO collectie nog uitgebreid

De nieuwe MANO collectie nog uitgebreid

De introductie van een nieuw design is altijd spannend, maar de eerste reacties op het nieuwe Mano design zijn veelbelovend.

Naast de gekende blokken en schriften worden voor het eerst in 2013 MANO notebooks geïntroduceerd met een ADOC binding. Deze nieuwste telg uit het MANO assortiment heeft, naast de kwaliteit en luxe van het MANO gamma ook alle voordelen van het ADOC gamma.

Multifunctioneel, aanpasbaar en gemakkelijk uit te breiden is deze nieuwe toepassing het perfecte huwelijk tussen twee mooie partners.

ADOC

ADOC

Ook ADOC wordt niet vergeten in 2013. We zijn dan ook trots om u een paar nieuwigheden voor te stellen.

Wat denkt u bijvoorbeeld van onze nieuwe serie ADOC schriften met luxe kunstlederen Vivella omslagen met een fluweelzachte touch. Iedereen die deze Vivella kwaliteit kent uit de agendacollectie zal aangenaam verrast worden door het mooie design en de kwalitatieve toets.

Daarnaast stellen we ook onze nieuwe ADOC sorteermap voor. Deze map maakt een mooie combinatie tussen sorteren en ordenen.

Nieuwe website

Nieuwe website

Vanaf nu heeft u op www.aurora-productions.be toegang tot onze volledig vernieuwde website.

De publieke website is volledig nieuw en geeft de consument heel veel nuttige informatie. Naast een uitgebreid overzicht van het volledige assortiment en een dealer-locator wordt uitgebreid aandacht besteed aan interactiviteit en informatie.

Trouwe klanten kunnen in hun gekende “my Aurora“ terecht. Alle bestaande functionaliteiten zijn verder geoptimaliseerd. Ook zijn er tal van nieuwe mogelijkheden en functies in verwerkt . Zo kunnen online bestellingen zowel via de klassieke productpagina’s ingegeven worden, maar het is ook mogelijk de data van een eigen Excel te importeren om zo het eigen ordersysteem te koppelen aan het voordeel van online ordering.